Saturday, 9 July 2011

Kisah bapak benci jiran baru

Akmal telah mendapat jiran baru.Tapi, bapak dia tidak suka dengan jiran baru itu.Apabila Akmal bermain dengan jiran baru,bapak dia ternampak.Bapak dia pun tanya Akmal sebab main dengan jiran baru.

Bapak: Akmal...
Akmal: Ya, bapak?
Bapak: Bapak tak suka Akmal main dengan jiran sebelah rumah.
Akmal: Kenapa?
Bapak: Bapak tengok mak-bapak dia pengarai teruk.Bapak dia balik lewat, jalan macam minum arak ke apa?   Mak dia pun hisap rokok.
Akmal: Itu parent dia bukan dia.Bukan dia.
Bapak: Selalunya, Pengarai mak-bapak jatuh gi dekat anak.
Akmal: Tak semestinya.Tengok macam bapak,bapak panas baran.Saya tak.
          : Pang,pang,pang(kena lempang).
Bapak: Elok sikit nak,mana ada aku panas baran.
Akmal: (Tutup muka)
Bapak: Akmal kena ingat,Akmal tu budak paling cermelang dekat sekolah.Selalu dapat nombor satu,jadi  ketua kelas,ketua pusat sumber,pelajar cermelang,pemenang Nilam peringkat negeri dan Olahraga ketua         sekolah
Akmal: (Bangga)
Bapak: Anak jiran sebelah bodoh!
Akmal: Tak baik bapak cakap macamtu.
Bapak: Bukan nak kutuk, dah hakikat.
Akmal: Tuhan jadikan orang lain-lain.Mungkin dia tak pandai akedemik, mana tau dia pandai masak ke...       main Yo-yo ke.
Bapak: =_="
Akmal: Buat origami...
Bapak: Tak, jangan salahkan tuhan.Dia tu malas saja...Semua orang kalau rajin belajar boleh dapat A.          Sengaja cari alasan.
Akmal: Bapak dulu dapat add math berapa?
Bapak: .........
Akmal: Kenapa senyap?
          : Pang.pang,pang (kena lempang).
Akmal: (Tutup muka)
Bapak: Dengar sini,ni last warning.Kalau bapak nampak Akmal main dengan jiran sebelah,panggil anak dia      petang-petang,ajak dia pergi sekolah sama-sama ke.Bapak pukul Akmal.Bapak tak suka dengan budak tu.
Akmal: Tapi bapak,jiran sebelah mana ada anak.
Bapak: ...... (Malu).

No comments:

Post a Comment