Friday, 19 August 2011

Dialog2

Ni lah yang aku dapat dari status-status diorang...
                 
Pak Pandir Sengal
Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. ketika sedang menyiang...

Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.

Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?

Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.

Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.

Mak Andih: .......

Kisah tiga jemaah
‎3 jemaah solat asar di surau lama
peristiwa berlaku pada rakaat yg kedua
tikus besar melintas

makmum 1: woooooooh besaq nya tikuih...
makmum 2: ssssssssuuuusss.. tgh sembyang mana bleh cakap wei.. batal..
makmum 1: hang dok kata kat aku hang batal gak lah wei
makmum 2: ni hang punya pasai lah ni
imam :(lam hati)nasib aku tak teguq depa.. sat g skali ngan aku batai...
renung2kan.... =))

Kerja Bila besar nanti

Ibu:siti,bile kamu besar nanti,kamu nak keje ape?

siti nak keje"gerak kaki dapat duit

ibu:pangggg!berani kamu loyar buruk ngan ibu ya?!

siti:uWaAaA!!!ape ibu nie?siti nak menjahit aje bile bsr nanti,kan gune mesin jahit pakai kaki?

ibu:ha'ah lah ..iyer x gak....

Lemah Bahasa Inggeris
ayah:apasl kau ni asyik dapat "0" jer bi?

Anak:ni bkn "0" la ayah.tadi cikgu adik bagi banyak bintang kat bebudak laen.ade yg dapat 5 bintang la,4 la....bile turn adik jer,bintang dh abis.jadi cikgu bagi bulan jer la.....

ayah:~~~layan jer laaaa~~~

Kisah Berkhemah
Syafiq dan fadlhi sedang berkemah dalam hutan

Syafiq: Weh,fadlhi,bangon!
Fadlhi:ade ape?aku ngah mimpi pasal jumpe ngan yuna tau.die lari sbb dengar ko
jerit tadi
Syafiq:cube tengok kat atas tu?
Fadlhi:kenape ngan atas tu?
Syafiq:tengok lah.ko nampak x?
Fadlhi:ha'ah,aku nampak.Aku nampak bintang-bintang kat langit tu..
Syafiq:kau tau x ape maksod dye?
Fadlhi:mane lah aku tau.
Syafiq:maknenye khemah kite......KENE CURIK LA BODOH!!!

Kisah cikgu testing anak muridnya
Murid-murid : Nampak cikgu.

Guru tadika : Pen ada kan?

Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu

ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?

Murid-murid : tak nampak cikgu.

Guru tadika : pen ada tak?

Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?

Murid-murid : tak nampak cikgu.

Guru tadika : Tuhan ada tak?

Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan…

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?

Guru tadika : Boleh,mari ke depan.

Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?

Murid-murid : nampak.

Amin : cikgu ada kan?

Murid-murid : ada.

Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?

Murid-murid : tak nampak.

Amin : cikgu ada otak tak?

Murid-murid : tak ada.

Kisah cikgu ambil kedatangan murid
TaNya ciKgU kehAdiraN aNaK mUriDnya ~

RINDU ?. hadiR ciKgu.
BENCI ?.. saYa ....
KASIH ? Tak hadiR
SAYANG ? saKiT ..ciKgU
CINTA ??..CINTA kEmana? tanya CIKGU...
RINDU & BENCI mEnjaWaB : CINTA pULaNg ciKgU..
KEnaPa ??. taNya CIKGU..
sErEntaK RINDU & BENCI menjaWab : KERANA CINTA XKN PERNAH HADIR TANpA KASIH & SAYANG..

Kisah orang malas
Pada masa dahulu, ada sebuah negeri dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas.

Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku
Katanya : "Saya adalah yang paling malas"
Raja pun bertanya : "Apa tahap malas awak?"
Lalu jawab lelaki tersebut :"Kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".
Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".
Tuanku pun bertanya kepadanya : "Sampai mana pulak tahap malas awak?"
maka jawabnya : "Kalau saya makan pun, sampai ada orang tolong kunyahkan".
Maka raja pun terdiam....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:
"Saya adalah yang paling malas tuanku".
Raja pun bertanya: "Bagaimana pula tahap kemalasan awak?"
budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas".

Kisah bunyi haiwan
Cikgu : Baik anak-anak murid.... pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan. Fairuz : macam mana bunyi ayam berkokok?
Fairuz : Kok kokk kokkkkk!!!!!
Cikgu : Bagus Fairuz... Amy, buat bunyi kucing pula..
Amy : Meoww
Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya.. Udin, buaya bagaimana pula bunyinya?
Udin : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer...? Abang temankan ya.
Cikgu : Bunyi buaya apa tu???
Udin : Buaya darat cikgu!!

Bangun sahur hohoho...
Mama : Bangun sahur ye anakku.
Anak : Mama bancuh ape?? ho..ho..horlicks ek??
Mama : Ha ho..ho..hotak hang!! Bangun jela sahur...Aku tendang kang..!!


Thanks to read my post.And thanks to who create the dialog.Be creative.

No comments:

Post a Comment